close

謎樣的phantom

痴情的phantom

兇殘的phantom

聰明的phantom



一部寫實的歌劇

點出種種的社會現象

劇院是他的世界~他獨裁

劇院是他的王國~他努力耕耘



一個偉大/可悲的藝術家

一個偉大/可悲的建築師

一個偉大/可悲的科學家

一個偉大/可悲的痴情漢

一個偉大/可悲的復仇者

一個偉大/可悲的受虐兒



穿過中古世紀的地窖

Phantom帶領著Christine

緩緩地走過下水道



CHRISTINE

In sleep he sang to me,

in dreams he came ...

that voice which calls to me

and speaks my name ...

#睡夢中

#他歌唱著走向我

#呼喚著我的聲音

#竟是我的名字



And do I dream again?

For now I find

the Phantom of the Opera is there -

inside my mind ...

#我在夢中嗎

#我發現到

#劇院的幽靈竟在這兒

#在我的腦海中





PHANTOM

Sing once again with me

our strange duet ...

My power over you

grows stronger yet ...

#再度合唱吧

#我們陌生的二重奏

#我的聲音掩蓋過你

#愈發雄渾



And though you turn from me,

to glance behind,

the Phantom of the Opera is there -

inside your mind ...

#然後由你接手

#匆匆瞥過

#劇院中的幽靈在這兒

#正在你腦海中



CHRISTINE

Those who have seen your face

draw back in fear ...

I am the mask you wear ...

#見過你猙獰樣貌的人

#轉而恐懼

#我是你所戴的面具



PHANTOM

It's me they hear ...

#他們所聽見的是我



BOTH

Your/My spirit and your/my voice,

in one combined:

the Phantom of the Opera is there -

inside your/my mind ...

#你/我的心靈及你/我的聲音

#揉合在一起

#放在你/我腦海中



CHORUS

He's there, the Phantom of the Opera ...

Beware the Phantom of the Opera ...

#劇院的幽靈在這兒

#當心哪



PHANTOM

In all your fantasies,

you always knew

that man and mystery ...

#你所有的幻想

#你總是知道的

#那個謎樣的男人



CHRISTINE

... were both in you ...

#都是你



BOTH

And in this labyrinth,

where night is blind,

the Phantom of the Opera is there/here -

inside your/my mind ...

#在這迷宮

#夜晚是看不見的

#劇院中的幽靈在那兒/這兒

#在你/我腦海中



PHANTOM

Sing, my Angel of Music!

#唱吧,我的音樂天使



CHRISTINE

He's there, the Phantom of the Opera ...

#他在這兒,劇院的幽靈



一開始

夫人及男爵正在荒廢劇院的拍賣現場

競標著當年可回憶的東西

那幅畫

那隻猴子



Christine辭世了

Phantom獻上一枝玫瑰

和當年的戒指

他的遺憾


















-----
arrow
arrow
    全站熱搜

    handsomebb 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()